To gotlandsskinnfeller

to feller

Jeg sydde og trykte to feller, hver av fire gotlandsskinn tidligere i sommer. Begge fellene var 120 x 150 cm og med brudekant på 3,5 cm rundt.

Sammenbrettet

Grå ull med hvit prikk

 

Jeg bruker ikke trykkblokker med bokstaver til navn. Jeg skriver med en tynn, stiv pensel. Det er , – etter min mening, lettere å få det pent, enn ved å trykke. Både mellomrom mellom bokstavene, og bokstavenes høyde på linjen er vanskelig å få riktig når man bruker blokker. Mitt triks er å ta en utskrift av navnet med riktig skrifttype og riktig størrelse og «ape etter» det.

Øyvind

hjørne

Jeg trykker som regel 45-graders vinkel i hjørnene, med et brettet papir under. Det stemmer aldri helt, men det suynes ikke jeg gjør noe.

 

 

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Arbeidsprosessen, Mine ferdige skinnfeller, Trykking på skinn og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til To gotlandsskinnfeller

  1. Mari Ann sier:

    Så flotte!! Jeg holder også på med en fell nå i samme størrelse. Nydelig med det røde trykket. Hvordan er det med skinn hos deg nå – har du noe for salg?
    mari ann🙂

    • skinnfell sier:

      Hei
      Hyggelig at du likte skinnfellene, det håper jeg at de som fikk dem også gjør!
      Nå har jeg massevis av fine skinn for salg.

Legg igjen en kommentar

