Fire stolfeller til påske

Jeg påtok meg oppdraget med å lage fire stolfeller til en familie som har et feriested oppi Gudbrandsdalen med noen store arvestoler som antakelig ikke var helt gode å sitte i.

De ville ha stolfellene sydd av dalasauskinn, så jeg fikk anledning til å fornye mitt bekjentskap med denne skinntypen. Den representerer på mange måter ytterpunktet på skalaen av skinntyper som jeg jobber med. Skinnene er voluminøse, og mer eller mindre hvite. Jeg tror de kommer til å bli myke og gode å ha i stolene, så antakelig egner de seg helt utmerket til dette!

Fire stolfeller

Det var kunden selv som bestemte fargene på trykket, og at alle skulle trykkes forskjellig men «beslektet».

Jeg brukte ca 1 1/2 skinn til hver stolfell, for de skulle være 50×130.

DSC_0261

DSC_0247

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i stolfell, Trykking på skinn og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

