Produksjon

For at ingen skal tro at jeg bare later meg mellom kurshelgene, kan jeg fortelle at jeg har en del bestillinger på skinnfeller fram mot sommeren.

babyfell2

Nå har jeg akkurat sydd ferdig en babyfell som skal være dåpsgave.

DSC_0958

Videre er jeg godt igang med en fell av fire gotlandsskinn som skal være bryllupsgave.

Gotlandskrøll

Disse krøllene er virkelig flotte! Ikke rart at flere med meg blir noe bortimot forelsket i slike skinn.

Svangeskjøt før utflating av sømmen

Klar for klipping

 

 

 

 

Det er aldri noen som går på kurs og tror at de får nok skinn til å lage brudekant på fellen sin. Her hadde jeg en stor og en litt mindre nakke. Jeg synes 3-3,5 cm er bredt nok til brudekant. Her ble dette nok til kant rundt en fell på 120×150 (5,40m). Ganske overraskende hvor langt det blir!

 

 

DSC_0944

Det er lurt å holde orden i sysakene for å få en jevn og fin kant. Jeg klipper ikke bitene helt fra hverandre før jeg er klar til å sy. Krysset på enden av remsene på den ene siden, er for at jeg ikke skal rote med retningen (kryss mot ikke-kryss).

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Arbeidsprosessen, Mine ferdige skinnfeller, Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Produksjon

  1. Gerd Aarnes Meland sier:

    Så flott et arbeid og fint skinn, ikke rart dette nærmer seg forelskelse:)

  2. Liv Unni berget. sier:

    Ja Britt, forstår det godt, det er utrolig fint. Jeg er veldig stolt og glad for at jeg nå er med på dette siste kurset ditt:) Jeg koser meg med å sy om dagen. Er nå ferdig til trykking. Gleder meg !! Du er en flink læremester, takk for at du vil lære bort dette flotte, gamle håndverket:)

  3. Mari Ann sier:

    Nydelig babyfell…. du har så mange flotte blokker!! Skinnene er bare helt fantastiske!!
    Jeg gleder meg til å begynne med skinnfellsøm igjen snart… for øyeblikket er det kun bunadssøm for min del🙂

  4. Anna Marit Ingvaldsen sier:

    Hei Britt! Jeg ønsker å bestille en skinnfell av deg til en jentebaby i august :)) Håper du kan sende meg noen forslag og pristilbud ! mvh Anna Marit Ingvaldsen

Legg igjen en kommentar

