Restepute

mange biter

Av seks skinnbiter i forskjellig størrelse kan det bli noe brukbart! -I dette tilfellet ble det ei pute. Dette ekemplaret sydde jeg sammen på hytta, så utvalget av skinnbiter var ikke så stort som det ville vært hjemme. Når jeg lager puter, tror jeg de blir solide nok uten band over sømmene, – jeg syr alltid med dobbel lintråd.

Ullsiden av lappeputa

 

Her er det nok mulig å se at dette blir ei «restepute», men det gjør vel ikke noe?

Jeg kjøpte noe rødt semsket skinn i Finland for noen år siden. Rødfargen er spesielt fin sammen med det grå gotlandsskinnet, så jeg brukte det til den andre siden av puta.

pute m rødt semsket skinn

Fordelen med å bruke semsket skinn er at det er fint å trykke på. Puta er 40 x 40 cm

 

Ferdig pute

 

Da jeg hadde besøk av en gjeng trivelige unge damer tidligere i høst, lagde de restefest i skinnlappene mine. Det ble materialer til mange fine puter!

Restefest

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Puter, Småting i saueskinn. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

