Hva tror du er i sekkene?

Søkklastet bil

Jeg har vært på tur og vendte hjem med bilen søkklastet med sekker fulle av – – ja nettopp; skinn av gotlandsfår!  Dette er noe man må kjøpe når det er å få tak i, for disse skinnene er veldig populære. Dessverre slår markedskreftene inn på den måten at prisene skrus opp på de fine gotlandsskinna. Gjennom årene har jeg lært at jeg må kjøpe gotlandsskinn når de er tilgjengelige, for det er mange nok som vil sy lette sofapledd til daglig bruk. Det blir jo et arvestykke.

Selv om jeg også alltid har skinn av mange andre saueraser, er gotlandsskinna de suverent mest populære.

Jeg har også fått tak i noen skinn av leicesterfår denne gangen. De er klippet på 40 mm ullengde.

I tillegg har jeg fått supplert utvalget av det jeg kaller «sitteunderlagskinn». Det er ganske store skinn som er vaskbare og tåler tøff bruk. Disse skinna koster fortsatt 950kr/stk, og de fleste får 4 sitteunderlag av hvert skinn.

Nå har jeg en stor jobb framfor meg med å sortere og måle opp skinn!

 

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i skinn til salgs. Bokmerk permalenken.

2 svar til Hva tror du er i sekkene?

  1. Brit Auestad Vold sier:

    Litt av et samentreff. De siste dagene har jeg sittet å tenkt på om jeg skulle kontakte deg for å kjøpe noen skinn.

  2. Signe sier:

    Hei Britt.
    Artig å sjå sekkene som nesten tyter ut av bilen. Mange koslege timer framafor både deg og kursdeltagere i mørketida. Lykke til. Klem frå Signe.

Legg igjen en kommentar

