Bæssmortull

Når man er så heldig å være bestemor, kan man tillate seg litt av hvert. Nå har jeg lagd bursdagsgave til hun som fyller fem år i dag. Hun er dukkemamma og triller rundt på dukkevogna si. For å forhindere at dukkene fryser i den skarpe vårlufta, har jeg lagd saueskinnspose som passer oppi dukkevogna.

Dukkepose

Skinnet er egentlig tenkt til sitteunderlag, og det var lite og skadd, men en ministørrelse av dukkepose var det nok til. Posen er 25 cm bred og hel lengde er 80 cm. Kanten rundt er 2 cm bred. Jeg trykte med en av mine smaleste kantborder, så jeg skulle få plass til noen dyr i midten.

Dukkeposetrykk

En annen anvendelse av denne «posen» er selvfølgelig som sitteunderlag når familien er ute på tur. Det blir fint plass til et par små rumper på denne i utbrettet tilstand.

DSC_0173

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Andre prosjekter, Babyfeller og poser. Bokmerk permalenken.

2 svar til Bæssmortull

  1. Lisa-Marie haugmoen sier:

    Åååh så gilt det er å ha ei lita dokke å sy for(eller strikke slik jeg gjør)!
    Dine skinnfell er så vakre. Ååååh som jeg ønsker jeg kunne reise hjem til Norge for å delta på en av dine kurs. Jeg er helt «skinn syk». Du er såflink og skinn fellene er så vakre.

Legg igjen en kommentar

