Uklippet gotlandsfår

Det er bare de aller flotteste skinna av gotlandsfår som bir beredt med hel ullengde, så dette er eksklusiv vare.

Denne fellen (ett skinn) er 65 x 85 cm og  har en brudekant på 3 cm bredde.

 På den andre siden av skalaen for eksklusivitet er skinn til sitteunderlag, – men alt til sitt bruk! Kvalitetene som er bra til sitteunderlag er  jo at skinnene er myke og gode å sitte på og at de skal tåle  bruk både ute og inne.

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Mine ferdige skinnfeller, Småting i saueskinn, Trykking på skinn. Bokmerk permalenken.

6 svar til Uklippet gotlandsfår

  1. Anna sier:

    Hei!! Mitt første besøk her inne hos deg, å for en herlig blogg. Jeg blir helt varm og lykkelig når jeg ser det fantastiske hantverk du utfør. Sommeren -95 var jeg å jobbet i 8 uker på Gotland, husker det som igår…så at du bruker mye av gotlands skinnet gjør med xtra glad!!

    Ha en fin dag, Klem Anna

  2. Wood & rose sier:

    Jeg meldte meg på kurs på Raulandsakademiet i går, «Skinnfell, tradisjonell saum og trykking», som er i slutten av juni. Gleder meg. Og derfor fant jeg bloggen din, i og med at du skal lede dette kurset. Kurset og oppholdet, + materialer blir veldig dyrt, så jeg lurer jo litt på priser på skinnene. For jeg trenger ikke de flotteste og dyreste skinnene, for å si det sånn. Hilsen Grethe

  3. Anne Grete Strand sier:

    Kjempefine sitteunderlag, jeg har også laget noen sitteunderlag med strikket framside i stedet for trykk, de ble fine de også. Fin blogg du har.

  4. Ingjerd Husøy sier:

    Hei.

    Jeg kan tenke meg å sy fell/pledd i gotlandsfår. Har sydd i pelssau og det ble fint. Brukte boka di som arbeidsbok. Veldig fin.
    Jeg ønsker å få pris på gotlandsfår, helst klippet. men allt er interessant.

    Hilsen Ingjerd

  5. Så utrolig mange fine feller og sitteunderlag du lager:)!! Håper du fortsetter å blogge, ser siste innlegget er fra mars. Jeg fant bloggen i kveld og jeg må sette meg ned en dag jeg har bedre tid så jeg får sett litt bakover på alle innleggene. Virkelig fint arbeid, morsomt at noen holder slikt gammelt tradisjonelt arbeid i livet:) selv er jeg ikke noen skinnfell maker, men har tatt ett kurs som var veldig lærerikt og spennende!

  6. mikkel sier:

    Send meg gjerne en mail om priser. Jeg er interresert i uklippet fell. Min mail er : mikkelrevnr1@live.no

Legg igjen en kommentar

