Fellkurs på Gjøvik og i Øystre Slidre

De to siste helgene har det vært trykkedelen av kursene på Gjøvik og i Øystre Slidre. Alle fikk fellene sine ferdige og det ble mange fine trykk!

Vi syr gjerne på brudekanten etter at fellen er trykket. Litt synd, for etter at vi er ferdige med å trykke, forsvinner alle hver til sitt, også er det ikke så lett å få tatt bilder. Det gjør seg uten tvil godt med den rammen rundt fellen som brudekanten danner, men den er altså ikke med her.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Kurs, Trykking på skinn. Bokmerk permalenken.

5 svar til Fellkurs på Gjøvik og i Øystre Slidre

  1. Wenche R sier:

    Hei!
    Ja det var utrolig mange fine feller. Jeg syns trykkinga er et stort nervepress): Er jo surt å få ødelagt det en har sittet i timevis å sydd på. Ser dere bruker en rød tape som hjelpemiddel. Skulle gjerne visst hvilken tape er det? Jeg prøvde å bruke en tape en gang som det satt igjen lim på skinnet etter – det var svært vanskelig å få bort(tror det var frysetape).

    Hilsen Wenche

    • skinnfell sier:

      Tapen jeg bruker er egentlig beregnet til å lukke plastposer i f.eks. grønnsaksdistker. Frysetape sitter, – som du sier, for godt på. Det samme gjelder maskeringstape. Denne tapen sitter passe godt, er tydelig og lett å se og bare en snau cm bred. Jeg kjøper den hos NorEngros, Johs Olsen. Jeg lar aldri tapen sitte på lenge, maks til neste dag.
      Hilsen Britt

  2. Diana sier:

    Hei!
    Dette gir inspirasjon!
    Kommer du til å ha kurs i Trøndelag, eller holder du deg til Østlandet?
    Synes skinnene er veldig vakre! Er det mulighet til å få kjøpt et ferdigtrykket av deg?

    • skinnfell sier:

      Hei Diana
      Jeg trykker gjerne et skinn for deg! Hvilken type skinn er du interessert i?
      Hvite svenske lammeskinn eller eller et skinn av «ikke fellkvalitet», men vaskbart koster 950 kr. Jeg tar 300 kr for å trykke på skinnet.

      Har ingen planer om kurs i Trøndelag med det første.
      Hilsen Britt

      Hilsen Britt

  3. Elin sier:

    Hei. Dette kunne jeg tenke meg å lære! Skal du holde flere kurs i Valdres?
    Hilsen Elin

Legg igjen en kommentar

