Kurs i å sy «småting» av saueskinn på Geilo

Planene for helga er klare. Nå skal damene på Geilo virkelig boltre seg med saueskinn, trykkblokker og lintråd, – samt skarp nål! Det er kjempestor oppslutning om kurset og jeg vet fra før at lokalet er romslig og greit. Ryktet sier at de som har vært med på kurs tidliger er klar for nye utfordringer, så det spørs om jeg ikke må ta med meg litt «skinn fra rare dyr» som kan kombineres med saueskinn.

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Kurs, Puter, Småting i saueskinn. Bokmerk permalenken.

2 svar til Kurs i å sy «småting» av saueskinn på Geilo

  1. Hei,
    for noen fantastisk flotte ting du lager!
    Vi har både vill- og spelsau, og det blir en del feller hver høst…. Vi sender dem i dag til Roars pels for behandling.
    Jeg har veldig lyst til å lære å sy og trykke – når holder du neste kurs?
    Riktig god påske!

    Beste hilsner,
    Eileen

    • skinnfell sier:

      Hei Eileen
      Hyggelig at du liker saueskinnsarbeidene. Jeg holder jo stadig kurs. Noe skal være i Sverige og Finland framover, men Raulandsakademinet og kurset på Gjøvik i høst kan vel være aktuelle for deg? Gjøvikkurset finner du info om på bloggen. Når det gjelder Rauland, skal jeg ha både fellkurs (grundig!) og kurs i å sy småting i saueskinn. Dette er i månedsskiftet juni/juli. Se hjemmesiden http://www.raulandsakademiet.no
      God påske!

Legg igjen en kommentar

