Skinnfellkurs i Tønsberg

Denne helga har vi avsluttet fellkurset som Tønsberg Husflidslag har arrangert. Nå er fellene trykket etter alle kunstens regler. Det ble mange flotte feller!

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Kurs. Bokmerk permalenken.

4 svar til Skinnfellkurs i Tønsberg

  1. Inga Bryde Claus sier:

    Hei, morsomt å se bilde av oss på nettsiden! Kurset var kjempemorsomt, og fellene ble jo flotte, da! Lagde to feller, de gjorde jeg ferdig hjemme, sydde på brudekanten etterpå. Jeg skal sy flere. Takk for et flott kurs, Britt!

  2. Aud Romsås sier:

    Hei!
    Imponerende arbeid og mange fine feller!
    Jeg gleder meg stort til å delta på kurs hos deg til høsten.

    Er det mulig å benytte «Ludde»- skinn fra Ikea til noen av disse arbeidene, – f.eks. sitteunderlag?
    Etter opplysningene er de laget i China, men mulig de har en annen opprinnelse(?) De lukter litt sau, men kan vaskes i fl.g. deklarasjonen. Billig er de i hvertfall!

    Mvh
    Aud

    • skinnfell sier:

      Hei
      Jeg har prøvd å sy av «ludde», siden spørsmålet dukker opp fra tid til annen. Det går for så vidt greit å sy skinnene, men de er ganske porøse i skinnet, så jeg vet ikke om de er særlig holdbare. Jeg har ikke prøvd å vaske dem, men noen har fortalt meg at de blir veldig stive etter vask. Sant som du sier; de er i hvert fall billige! Jeg vil vel konkludere med at jeg ikke gidder å legge så mye arbeid som det er å sy en fell av så simple skinn, men sitteunderlag er det ikke så mye arbeid med, så det må vel gå an. – Så får det heller våge seg at de ikke blir så fine etter at de har vært våte.
      Hilsen Britt

Legg igjen en kommentar

