Flere trykte småfeller

Jeg har hatt det moro i dag og trykket to små skinnfeller som jeg har sydd ferdig tidligere. Disse kjempestore skinnene av gotlandsfår som er vegetabilsk garvet er ikke de letteste skinnene jag har sydd. Dette er 95 x 90 cm. Vegetabilsk garvede skinn bør renses, ikke vaskes. Derfor benytter jeg gjerne anledningen til å kante skinnet med en hverdagskant i litt sprekere farge enn det jeg ellers bruker når de skal tåle vask.

Nesten svart gotlandsfår har også fått mørkegrå trykk og hvit hverdagskant.

Alle diss små fellene, sitteunderlagene og putene skal være med på salgsutstillingen som åpner neste lørdag på Hadeland Glassverk. Jeg har også en stor fell som skal være med dit, men jeg har ingen illusjon om at noen kjøper en fell til 16 000 kr …

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Babyfeller og poser, Mine ferdige skinnfeller. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

