Små feller

 Denne fellen er 92×75 cm og består av bare ett kjempeskinn. Skinnet er nok fra en krysning av finsk landrase og gotlandsfår. Selvfølgelig var det ganske tungt å sy, men resultatet ble jeg fornøyd med.

Det andre skinnet jeg har trykket i dag er hvitt svensk svensk pelsfår. Det er kantet med anilingarvet kalveskinn.

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Babyfeller og poser, Mine ferdige skinnfeller. Bokmerk permalenken.

4 svar til Små feller

  1. Wenche R sier:

    Kjempefine feller! Nydelig farge på den første synes nå jeg!
    Jeg syr litt litt selv og syns det er en kjempefin hobby. I dag har jeg vasket noen skinnvotter som jeg sydde i høst. Det ble desverre et begredelig resultat – malinga kunne bare gnis av. Brukte Palett (dekkende ) maling og skinne ble garva på Granberg. Vasket de med Milo for hånd. Har du opplevd noe slikt før? Har desverre solgt noen par også og vet det har gått skeis med et av de.

    • skinnfell sier:

      Oi! Det var ille! Jeg har tvert imot opplevd at det har gått helt fint å vaske trykte ting. Jeg har vasket både kromberedte skinn fra Sverige og kjemisk beredte skinn fra Granberg. Lav temperatur og mild spesialsåpe for ull er det jeg har brukt. Jeg bruker ikke den dekkende fargen så kanskje den legger seg mere oppå?

  2. Kjellfrid Mehus sier:

    Hei!
    Selger du små skinnfeller? Evt. pris.
    Ser att du også har sitteunderlag. Hva koster disse?
    Er det mulig å velge trykk eller har du noe av dette på lage`?

    Mvh Kjellfrid Mehus

    • skinnfell sier:

      Hei Kjellfrid
      Jeg selger små skinnfeller (av ett skinn) for 2 900 til 3 900 avhengig av skinntype og størrelse. Sitteunderkag koster 550 kr. Jeg har noen ferdige på lager, men kan også lage de med trykk etter ønske.
      Hilsen Britt

Legg igjen en kommentar

