Nye trykkblokker

Det er veldig stas med nye trykkblokker!! Disse er delvis helt nye og delvis solide og bruksvennlige kopier av blokker jeg har hatt før. Nå blir det enda morsommere å trykke.

Helt nye blokker fra Fjellform

En ny blokk er ganske vakker:

Stram og fin sol

 

 

 

 

 

 

 

– Men en velbrukt trykkblokk er også ganske flott, særlig gubben- og gamla-blokken. De er trivelige og nyter det gode liv:

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Trykking på skinn. Bokmerk permalenken.

2 svar til Nye trykkblokker

  1. Marit Meyer sier:

    Jobber i en attføringsbedrift og min avdeling har begynt å trykke mønster på skinn med trykklosser. Lager små produkter som vinvarmer og pulsvarmere. Bruker Palettmaling i fra Panduro. Når det gjelder pulsvarmere kan jo disse være utsatt for sne og vann og i den forbindelse lurer jeg på om vi bør impregnere områdene hvor trykket er – hva anbefaler du? En ting til, hva slags type tråd bør vi bruke når vi syr disse produktene?
    Skulle gjerne ha vært på kurs hos deg men det er desverre for langt unna!!!
    Mvh. Marit (488 90336)

    • skinnfell sier:

      Hei
      Dere kan bruke impregneringsspray beregnet på semsket skinn og tekstil til å spraye på pulsvarmere.
      Når det gjelder tråd, foretrekker jeg å bruke lintråd 40/3. Den jeg bruker er lett vokset og kjempegod og solid å sy med. Jeg bruker alltid dobbelt tråd når jeg syr med skjärnål. (Ikke norsk ä i Finland, der jeg er nå)
      Hilsen Britt

Legg igjen en kommentar

