Velkommen til Britt sin skinnfellblogg

Siden sommerværet er svært så varierende, passer det godt å sy litt i saueskinn. Noen (mange) mener at det er et typisk vinterarbeid, men det er jeg hjertens uenig i! Det er fint å sy ute på en varm dag og inne i regnvær. Nå holder jeg på med en fell av 4 svenske hvite lammeskinn. Den skal til Tyskland. Dokumentasjon følger …

Her kan du finne ganske mange bilder av skinnfeller, både laget av kursdeltakere (se «stolte kursdeltakere») og mine egne prosjekter («trykte skinnfeller»). Jeg har fått tips om at mange småbarnsforeldre trenger råd om hvordan de skal rengjøre saueskinnene som babyene ligger på, så jeg har en side om det også. 

Jeg er ei voksen dame som har gjort hobby til yrke og kaller meg skinnfellmaker ( – 0g ikke lenger bioingeniør, lærer, rektor…) Det er mange som er interessert i å lære dette tradisjonelle håndverket, så jeg har ganske mye å gjøre med å holde kurs. De fleste kursene er det husflidslagene som arrangerer, men jeg har også kurs for Raulandsakademiet og andre.

I 2006 skrev jeg ei bok om skinnfellsøm som ble gitt ut i Damms serie om «Levende norske tradisjoner». Den er dessverre utsolgt fra forlaget nå, men det kommer en ny utgave om ikke så brått …

Her er skinnfellmakeren

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Velkommen til Britt sin skinnfellblogg

  1. oppskjorta sier:

    Gratulerer med blogg, mamma!

  2. Kjersti sier:

    Gratulerer og lykke til med blogging og trykking!

  3. Helene sier:

    Gratulerer med blogg! Har hatt gleden av å se på noen av de nydelige skinnfellene til Stina og familien, må si det er fantastisk håndverk! Hilsen Stinas syklubbvenninne. 🙂

Legg igjen en kommentar

