Et ambisiøst prosjekt

 

DSC_1199Trykk med diagonale striper, slik at det blir «harlekinruter», har jeg lagd flere ganger tidligere, men det er lenge siden nå. Nå tenkte jeg at det ville være fint på denne fellen av fire godtlandsskinn som skal være en bryllupspresang. Dette er en av veiene til rask fiasko, derfor forbereder jeg trykkingen grundig. Jeg bruker metervis av min røde tape, slik at jeg kan se at det blir riktig før jeg plasserer det første trykket.

DSC_1178

Det blå papiret er like bredt som borden jeg skal bruke.

DSC_1179

Når jeg først legger så mye arbeid i forberedelsene, passer jeg på å «flette» trykket, slik at jeg lar bordene gå over og under annen hver gang. (Nå kjenner jeg at dette ble nerdete, men det er beregnet på spesielt interesserte!)

DSC_1184

Jeg brukte her to varianter av nesten samme bord, med og uten linje på hver side.

Om skinnfell

Skinnfellmaker
Dette innlegget ble publisert i Mine ferdige skinnfeller, Trykking på skinn, Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

7 svar til Et ambisiøst prosjekt

  1. Karin E. Jansen sier:

    Grundige forarbeid er tegnet på den profesjonelle kunsthåndverkere, mener jeg. Resultatet er bare vakkert!

  2. Aud Romsås sier:

    Så flott! Er det en forutsetning at fellen er kvadratisk (like lang som bred) for å gjøre dette kunststykket?

  3. skinnfell sier:

    Hei Aud. Nei, denne fellen er 120 x 150!

  4. Lisa-Marie sier:

    Du er så utrolig flink og nøye! Jeg elsker å se arbeidet ditt!

  5. Bjørg F. Hagen sier:

    Når jeg skal kose meg litt, ser jeg innom bloggen din😊! Masse fint! Jeg har lært litt i vinter og har stor glede av å planlegge hva jeg kanskje kan lage. Kjempefint med tips med bilder til teksten! Fortsatt god sommer!

Legg igjen en kommentar